anwb heeft klant-contact hoog in het vaandel. Goed klant contact ontstaat o.a. door een constructieve werksfeer, effectief aansturen van medewerkers, kennis over de klant en over jezelf, kennis en kunde in adviseren, verkopen en communiceren. Voor deze vragen over effectiever werken kwam de anwb uit bij bezink, want bezink richt zich juist op effectiviteit.

resultaat

Medewerkers van de anwb communiceerden meer open met collega’s en klanten. De service en de verkoop verbeterden. Coaching en constructief beoordelen steunden dit proces. Verzuim slonk door een groter bewustzijn van de invloedsfactoren op verzuim. De teamspirit in diverse teams verbeterde aanzienlijk. En medewerkers gaan effectiever om met veranderingen.

aanpak

Van 2004 tot nu heeft bezink training en coaching ontwikkelt en verzorgd. Alle trainingen lagen in elkaars verlengde qua inzichten en toepasbaarheid. De trainingen waren o.a. feedback geven, confronterend coachen, klantgerichtheid, verzuim management, persoonlijke effectiviteit, klant typologie, lichaamstaal, time management, transitie management, onderhandelen en beoordelen.